Kannistojen asiakaspalvelukirja Amk-Kustannukselle

Tämä lehdistötiedote on julkaisuvapaa.

Bern, Sveitsi, 6.5.2008

Kannistot ovat solmineet kustannussopimuksen uudesta kirjastaan Asiakaspalvelu - tiedettä, taikuutta vai talonpoikaisjärkeä? Kirjan kustantaa myös Platinaisen pilvenreunan julkaissut tamperelainen Amk-Kustannus Oy. Kannistojen uusi kirja auttaa yrityksiä vastaamaan asiakaspalvelun haasteisiin ja luomaan hyvästä palvelusta kilpailuedun alati kiristyvillä markkinoilla.

"Olemme törmänneet luvattoman usein huonoon asiakaspalveluun niin yksityisten yritysten kuin viranomaistenkin kanssa asioidessa. Asiakkaat eivät useimmiten valita, joten palvelu ei myöskään parane. Asiakasta kohdellaan itsestään selvyytenä eikä hänen tarpeitaan kuunnella. Menestyjät ovat korvat höröllä ja etukenossa asiakkaisiin päin. He erottuvat edukseen paitsi asiakaspalvelussa, myös tuloksentekijöinä" kertovat kirjan kirjoittaneet Päivi ja Santeri Kannisto.

Kesäkuussa myyntiin tuleva kirja virittää pohtimaan, mikä on hyvää asiakaspalvelua ja miten sitä annetaan. Se tarjoaa lukijalle ajattelumalleja, joiden avulla voi pureutua mitä erilaisimpiin palveluhaasteisiin ja niiden taustalla vaikuttaviin tekijöihin. Huumorin ja kuvituksen ryydittämät, todelliset palveluesimerkit puretaan yhdysvaltalaisen Eric Bernen kehittämän transaktioanalyysin avulla ja Kannistoille tyypilliseen tapaan: kaunistelematta ja yritykset nimeltä mainiten.

"Kirja on käytännönläheinen ja valaiseva elävästi ja hauskasti kuvattuine esimerkkeineen. Transaktioanalyysin kautta asiakaspalvelutilanteiden vuorovaikutuskuviot hahmottuvat selkeästi ja havainnollisesti. Transaktioanalyysi mahdollistaa lukijalle oivalluksia itseymmärrykseen ja avaimia muutokseen, palvelutiskin kummallekin puolelle" kertoo käsikirjoitusta kommentoinut Suomen transaktioanalyysiyhdistys FinTA ry:n puheenjohtaja ja transaktioanalyytikko Ritva Piiroinen.

Kannistojen mukaan inhimillinen vuorovaikutus on hyvän asiakaspalvelun tärkein osatekijä. Tiede voi estää asiakkaan kuuntelemista, myyntikoulutukset tehdä siitä taikuutta, mutta onnistumiseen riittää useimmiten asiakkaan kuunteleminen ja talonpoikaisjärjen käyttö.

Tietoja Päivi ja Santeri Kannistosta

Päivi ja Santeri Kannisto ovat vuonna 1970 syntyneitä vapaita kirjailijoita. Filosofian tohtori Päivi Kannisto työskenteli aiemmin liikkeenjohdon konsulttina ja Suomen Akatemian tutkijana. Hän on julkaissut mm. liikkeenjohdolle suunnatun kirjan Johtamisen pakolliset kuviot (Talentum, 2005), novellikokoelman Kullattu kakkalapio (Siniplaneetta Oy, 2007) ja yhdessä miehensä Santeri Kanniston kanssa kirjoitetun Platinaisen pilvenreunan (Amk-Kustannus Oy, 2007). Santeri Kannisto tunnetaan yhtenä avoimen lähdekoodin suomalaisista pioneereista.

Tietoja Amk-Kustannus Oy:stä

Amk-Kustannus Oy on tamperelainen, vuonna 2003 perustettu kustantamo.

Lisätietoja, haastattelu- ja arvostelukappalepyynnöt

Amk-Kustannus Oy, toimitusjohtaja Marko Kulmala, gsm (050) 4930 615, sähköposti marko.kulmala[at]amk-kustannus.fi. Arvostelukappalepyynnöt voi toimittaa osoitteeseen press[at]amk-kustannus.fi.

Lisätietoja webissä:


Amk-Kustannus Oy
PL 40, 33541 Tampere
Puh. (03) 2611 612, fax (03) 2530 306
info@amk-kustannus.fiwww.amk-kustannus.fi

Viikon suosituimmat

Kuinka minusta tuli postikorttikirjailija?

About Päivi Kannisto

Trilogia Le grand cahier on kulttuuriskandaali | Agota Kristof

Suolatut säkeet

Star Trek (2009) mässäilee tehosteilla

Vähemmän haitallista | Eufemismit

Elämäni nomadina

Huhtikuun tytöt | Reijo Mäki

Lasikaupunki hämää ja harhauttaa | Paul Auster